Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna Karkonoska Frakcja Fantastyki
Forum dyskusyjne jeleniogórskiego klubu fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bitwy w D&D - jak rozgrywać
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> D&D czyli Dungeony & Dragony
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Snufkin
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Wto 21:11, 05 Lut 2008    Temat postu: Bitwy w D&D - jak rozgrywać

Ej a ja mam pomysł na sesje pt.: "Piekło vs Niebo" tylko znając D&D niewypali bo jak szybko rozgrywać bitwy nie jest opisane...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:51, 06 Lut 2008    Temat postu:

Snufkin napisał:
Ej a ja mam pomysł na sesje pt.: "Piekło vs Niebo" tylko znając D&D niewypali bo jak szybko rozgrywać bitwy nie jest opisane...


Ale chyba masz jeszcze jakieś wolne procesy myślowe? To co że nie opisane, wymyśl sobie. Nie chcę się znowu przypierdzielić ale... no dobra, kurde nie wiem czy Ty to na poważnie piszesz? Więc zaleciało mi tutaj typowym graczem D&D który wertuje setki podręczników żeby zobaczyć jaka będzie pogoda, albo jak zachowa się k6goblinów czy czegoś tam - można przecież trochę pomyśleć - nie za dużo - i samemu skonstruować zasady.

M
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snufkin
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Śro 16:21, 06 Lut 2008    Temat postu:

No super ale próbowałem wymyśleć jakiś sposób i nawego testowałem takie 2 i jak gracze zaczeli "latać" po całym polu bitwy to zaczynałem mieć problemy :/ Bo podzeliłem je sobie na strefy i rozpisywałem co w danej się dzieje (oczywiście roztrzygałem to w mniejszej skali), a jak taki gracz się tam wpakował to musiałem to na miejscu konfigurować i wtedy gra traciła tempo i przymulała :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:28, 06 Lut 2008    Temat postu:

a kim grali gracze, zwyklymi zolnierzami? jeśli tak to nie mją najmieniejszychy szans biegac po formacjach, w ogole bieganie w czasie bitwy to nie takie chop siup, poczytaj, sobie cos o bitwach strategi, może Klon Ci coś poleci.

M
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snufkin
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Śro 19:28, 06 Lut 2008    Temat postu:

-. - sory nie przedstawiłem ci bardzo szczegółowo sytuacji dobra nieważne... zauważ że tu dyskutujemy o podstawce D&D, a nie konfiguracjach prowadzących...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:19, 07 Lut 2008    Temat postu:

no to w takim razie gdzie ta dyskusja? wskaż palcem, bo jak na razie to są chyba 2 nic nie znaczące wypowiedzi, jedna o trudnościach w prowadzeniu latającym graczom a druga o braku systemu rozgrywania bitew w D&D? gdzie ta dyskusja? To, że jest problem to już wiemy, nie ma go opisanego w zasadach (wg. tego co piszesz) to zasugerowałem możliwość innego rozwiązania, skoro sam sobie nie radzisz, poprzez pytanie o szczegóły chciałem dociec w czym dokładnie był problem. No ale skoro to dla Ciebie za wiele trudno. ; ]

M


Ostatnio zmieniony przez mPL dnia Czw 16:20, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snufkin
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 16:50, 07 Lut 2008    Temat postu:

Ależ to jest dyskusja! Ja wymieniam błąd w podstwce, a ty stwierdzasz, że powinieniem myśleć (wierz mi to naprawde trudne XD).

Palcem nie wkarze, bo mi sie monitor pobrudzi XD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rizzen
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 20:58, 07 Lut 2008    Temat postu:

Ehm Shocked , nie wiem co powiedzieć...
Niektórzy tak jak napisał mPL po prostu zdają się na zdrowy rozsądek rezygnując z kości. Ja osobiście prowadziłem bitwy nie korzystając z kosteczek (pomaga pokazać ogrom i "rozmach" starcia), lub rozbijając je na pojedyncze starcia (pozwala to zachować dynamikę i lepiej wczuć się BG w starcie). Oczywiście jeśli są odpowiednio heroiczni Very Happy , lub przygotowali (pole bitwy, zdobyli ważne informacje, są w posiadaniu przedmiotu/wiedzy która może przeważyć szalę) się odpowiednio pozwalam im zmienić przebieg bitwy.
Dla fanów kostek a zatwardziałych wrogów samodzielnego myślenia polecam specjalnie stworzone programy do dnd pozwalające wprowadzić do systemu graczy, ich sojuszników i wrogów/potwory i wyliczyć przebieg starcia...
Tak, tak wiem, my od dnd to dopiero jesteśmy pokopani Wink Laughing
Co do drugiej sprawy:
Snufkin napisał:
Palcem nie wkarze, bo mi sie monitor pobrudzi XD

Spróbuj umyć ręce, to powinno chociaż częściowo rozwiązać problem Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Rizzen dnia Czw 21:02, 07 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:04, 07 Lut 2008    Temat postu:

Ale masakra z tymi programami, takie rzeczy to tylko w D&D : ).

A swoją drogą ja wiem wiem, myślenie szkodzi itd : ), a na poważnie to chciałem być może wspólnymi siłami wypracować jakiś system(skoro w podstawce nie ma), ale żeby to osiągnąc potrzeba więcej danych, o które zapytałem.

M
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snufkin
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 17:12, 08 Lut 2008    Temat postu:

Armia (taka najprostsza):
- lekka konnica 6 oddziałyów po 60
- ciężka konnica 3 oddziały po 60
- lekkozbrojni włócznicy 8 oddziałów po 100
- łucznicy 6 oddziałów po 80
- czarujące jednostki 10 oddziałów po 10
Powiedzmy starcie takich 2 wojsk. Zdolności dowodzenia generałów na podobnym, bądź równym poziomie, również wyszkolenie i doświadczenie żołnierzy takie same. Na przebieg bitwy mają bardzo duży wpływ BG. Jakbyś to urządził?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:19, 08 Lut 2008    Temat postu:

kim są BG? bo reszta ma mniejsze znaczenie : )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karl Franz
Bazgracz Specyficzny
Bazgracz Specyficzny



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:23, 08 Lut 2008    Temat postu:

Mistrzu to może ja powiem :
Ja bym postawił siebie wraz z swoim młotem w pierwszym szeregu to powinno przeważyć szalę.
Albo kazał bym BG cały tydzień kopać wilcze doły Razz
Albo liczył na generałów a nie na BG chyba że BG to generałowie
Albo choć jeśli armie są podobne to przebieg bitwy będzie bardzo śmieszny bo jeśli 6 oddziałów łuczników po 80 sztuk ludzia w każdym ma się znajdować to bitwa będzie wyglądać tak jak starcia francuzów z bretonami , albo sie wystrzelają z luków zanim sie ruszą albo łucznicy będą strzelać w pole bitwy z taką samą skutecznością dla obydwu stron. W większości przypadków wygrać powinien ten kto albo ma przewagę masakryczną albo jakaś wyrafinowaną strategie zastosuje a tutaj ni jak nie widzę wyjścia innego jak konserwy rozpędzone na siebie ...
A swoją drogą jako BG srał bym się ze mnie ktoś z tych 960 łuczników trafi przypadkiem ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Snufkin
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 21:31, 08 Lut 2008    Temat postu:

BG to najpewniej od 4 - 8 graczy. Napewno z 1 mag, 2 wojów, barbaryn, łotrzyk, kapłan.

Zuważ że w armii są magowie a to już z całą pewnością uniemożliwi lub w znacznym stopniu powstrzyma łuczników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rizzen
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Pią 22:34, 08 Lut 2008    Temat postu:

Kurczę, Snufkin. A jaki poziom, grasz w dnd to sam wiesz, że jak 20 to im armia niepotrzebna. Sami dadzą radę Very Happy . No i jaki lvl mają wojacy.
Od 4 do 8, to też niezły rozrzut. Ponadto czy gracze mają zacięcie do taktyki, czy raczej "huzia na Józia" i "po co mi mózg, skoro mam miecz"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karl Franz
Bazgracz Specyficzny
Bazgracz Specyficzny



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:08, 09 Lut 2008    Temat postu:

To po co ktokolwiek wystawia łuczników ? Jaka beznadzieja szkoda że jeszcze smoków nie maja w armiach co mogło by np powstrzymać konnice .....
a łotrzyk w bitwie to jakaś paranoja jest ... nie wiem coś ten spór mało Adekowy się robi a bardziej opiera się na głupocie co poniektórych bitewnych ... idę spać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> D&D czyli Dungeony & Dragony Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin