Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna Karkonoska Frakcja Fantastyki
Forum dyskusyjne jeleniogórskiego klubu fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tereny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grahnar
Wielki Nieczysty Prezes
Wielki Nieczysty Prezes



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:44, 15 Kwi 2008    Temat postu: Tereny

a) Jednopoziomowe wzgórza są równej wysokości. Z poziomu ziemi nie widać, co jest za wzgórzem. Ze wzgórza widać za innym wzgórzem (o tym samym poziomie). Duże cele są widoczne za takimi wzgórzami i same widzą. Duże cele są nie widoczne za wielopoziomowymi wzgórzami i one także zza nich nie widzą. Oddziały na wzgórzu zasłaniają widok dużym celom za wzgórzem. Ze wzgórz wielopoziomowych widać nad wzgórzami jednopoziomowymi.
b) Ze wzgórz nie widać, co jest za lasami. Nad lasami można latać, chyba, że ruch ten zmusiłby jednostkę latającą do lądowania. Widać 2" "z lasu" oraz "do lasu", nie widać natomiast przez las, bez względu na jego szerokość.
c) Zabudowania zasłaniają line of sight całkowicie, tak jak lasy czy obeliski. Nie można od nich rzucać czarów Master of Wood i Master of Stone. Stosujemy zasady budynków z podręcznika.
d) Murki dają hard cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
e) Płoty dają soft cover, są traktowane jako przeszkody terenowe (obstacles), nie są wykonane z kamienia i nie blokują line of sight.
f) Aby przejść przez Murki i Płoty oraz inne przeszkody terenowe (obstacles), jednostka (każdy model w oddziale) musi poświęcić połowę swojego ruchu.
g) Ruiny i obeliski są wykonane z kamienia. Ruiny nie blokują line of sight. Ruiny są trudnym terenem i mogą dawać soft lub hard cover (ustala sędzia lub organizator).
h) Nie wolno wystawiać jednostek na terenach, po których z jakichkolwiek względów nie mogą się one poruszać.
i) Rzeki traktujemy je jako bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek (nawet skirmish) z wyjątkami, którymi są jednostki ze zdolnością Aquatic i jednostki eteryczne. Bajorka (shallow pools of water) są terenem trudnym dla wszystkich jednostek poza jednostkami ze zdolnością aquatic oraz eterycznymi. Rzeki i bajorka są nieprzekraczalnym terenem dla maszyn bojowych, rydwanów, czołgu itp. Nie można ustawić tam kowadła itp. Wszystkie mosty i brody traktowane są jako teren normalny.
j) Spaczeniowe bajoro lawy. Bardzo trudny teren dla wszystkich jednostek. Dodatkowo każda jednostka która przekraczała bądź skończyła ruch na tym terenie dostaje automatyczne magiczne trafienie z siłą 4 (w turze swojej i przeciwnika). Dotyczy to także jednostek odpornych na ogień, jednostek eterycznych, demonów.


Ostatnio zmieniony przez grahnar dnia Wto 16:48, 15 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oszukista
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: się biorą dzieci?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:51, 15 Kwi 2008    Temat postu:

A jak to jest z przechodzeniem przez płoty? 1/2 ruchu za pokonanie go całego czy też może za przejście przez niego tylko jednego szeregu?

Spaczeniowe bajoro lawy? Very Happy Muszę takie coś wykonać!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pamela
Plankton Klubowy
Plankton Klubowy



Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dębno/Gorzów/Zielona Góra

PostWysłany: Wto 19:54, 15 Kwi 2008    Temat postu:

Murek tnie ruch o połowe więc za każdy cal który przejdziesz przez murek zużywasz dwa.
(Troche zagmatwanie ale nie wiedziałem jak to słownie wytłumaczyć ;D)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oszukista
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: się biorą dzieci?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:54, 18 Maj 2008    Temat postu:

"g) Ruiny i obeliski są wykonane z kamienia. Ruiny nie blokują line of sight. Ruiny są trudnym terenem i mogą dawać soft lub hard cover (ustala sędzia lub organizator). "


Więc ruinki, którymi gramy według mnie nie powinny być traktowane jak budynki, czyli że przez nie nie widać itp. Dają tylko soft cover, są trudnym terenem i klocki normalnie przez nie łażą a nie "wchodzą" do środka i w następnej turze wyłażą. To powinno mieć zastosowanie w całych budynkach.

Co o tym sądzicie? Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grahnar
Wielki Nieczysty Prezes
Wielki Nieczysty Prezes



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:29, 18 Maj 2008    Temat postu:

ja bym wolał żeby były budynkami że żeby klocki do nich nie mogły wchodzić tak było by wygodniej bo ustawiać klocek w tych ruinach to porażka... a jak ktos nie ma pontonów to w ogóle...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oszukista
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: się biorą dzieci?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:32, 18 Maj 2008    Temat postu:

Myślę że ustawianie tam klocków nie jest takie złe... A budynki można zrobić osobno żeby estetycznie wszystko wyglądało, a to co mamy zostawic jako ruiny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:45, 19 Maj 2008    Temat postu:

Nie wiem po co jest ta jałowa dyskusja o tych naszych ruinach. Przecież w tym przypadku to jest czysto umowna sprawa. Gracze sami ustalają czy to budynek czy ruiny. Tak więc tę kwestię chyba najlepszej ustalić tuż przed bitwą.

M
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grahnar
Wielki Nieczysty Prezes
Wielki Nieczysty Prezes



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:44, 19 Maj 2008    Temat postu:

dokładnie, całkowicie się zgadzam ale budynki można zrobić tak czy siak Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oszukista
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: się biorą dzieci?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:11, 19 Maj 2008    Temat postu:

Zgadzam się Very Happy i sprawa załatwiona. A co do budynków, to trzeba coś pomyśleć nad tym...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:37, 20 Maj 2008    Temat postu:

Można zrobić, ja po 18 czerwca mam już wolne Smile wiec zacznę się coś konkretniej zajmować graniem i podrobię jakieś budynki itp.

M
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nuitari
Zaakceptowany Klubowicz
Zaakceptowany Klubowicz



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 20:13, 20 Maj 2008    Temat postu:

Ja powoli też będę się przymierzał do zbudowania makiety oraz dodatków (góry, lasy, itp) zawsze można połączyć siły
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:16, 21 Maj 2008    Temat postu:

wszystko można ! Smile tak więc do dzieła...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin