Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna Karkonoska Frakcja Fantastyki
Forum dyskusyjne jeleniogórskiego klubu fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gry z trybem "SZermierki"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Gry komputerowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klon
Wielki Klubowicz
Wielki Klubowicz



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rębiszów

PostWysłany: Sob 5:19, 08 Wrz 2007    Temat postu: Gry z trybem "SZermierki"

Większość gier ma tryb walki typu "klik, klik, klik". Gier, które mają jakieś kombinacje i możliwości jest niewiele. Jedyna gra w jaką grałem ( chyba ) to Gothic. Naprawdę miłe rozwiązania tam są zastosowane. Są jeszcze jakieś gry które pozwalają trochę pomachać mieczem? Wiem, że Łiczer (z ang. - wiedźmin) będzie chyba na tyle rozbudowany.

ps
ma ktoś pożyczyć cykl gothic PL?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karl Franz
Bazgracz Specyficzny
Bazgracz Specyficzny



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:14, 08 Wrz 2007    Temat postu:

Z tego co ja wiem jest jeszcze mega old shool " DIE BY THE SWORD"
tam też trzeba było sie napocić z mieczem ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Eddie
Plankton Klubowy
Plankton Klubowy



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: de profundis

PostWysłany: Nie 21:21, 09 Wrz 2007    Temat postu:

Severance - Blade of Darkness. Bije na głowę Die by The Sword, a nie poraża kanciastością grafiki. Jedyna wada (lub zaleta, co kto woli) to wyśrubowany poziom trudności. Ale system walki, i to nie tylko mieczem a całą masą innego żelastwa czy nawet różnorakich zaimprowizowanych broni, naprawdę rozbudowany, choć trudny do opanowania (bierze pod uwagę nawet takie smaczki jak zmęczenie mocarnej łapy naszego woja - któryś tam cios z rzędu może nam nie wyjść, bo broń najzwyczajniej wyleci ze zmęczonej wywijaniem paroma kilogramami stali ręki). Ogólnie gra jest TRU, bo można grać wielkim barbarzyńcą z młotem - hail and kill Razz

Jest jeszcze taka śmieszna produkcja Knights of The Temple, gra bardzo klimatyczna (zwiedzamy w niej templariuszem Ziemię Świętą, Akkę, trafiamy też do Petry) i posiada system walki który bardzo ładnie i realistycznie wygląda jak ogląda się toto z boku, w praniu już tak nie jest - okazuje się że to po prostu dość efektowna i rozbudowana zręcznościówka. Ale pomachać mieczem czy toporkiem można, wszystko wygląda kool i ogólnie jest z tego mnóstwo radochy.

No i mamy jeszcze nową produkcję, Dark Messiah of Might and Magic (przydługi ten tytuł;/). To z kolei FPP, w którym też możemy bawić się bronią białą. Engine uwzględnia kilka rodzajów ciosów, pchnięć czy bloków - przy odrobinie farta i umiejętności możemy na przykład zdekapitować szarżującego na nas orka lub wykorzystać jego rozpęd do nadziania go na nasz mieczyk. Giera dobra i fajnie wyglądająca, ale straszy wymaganiami-z mniej niż 1GB ramu radzę nie próbować Sad

aha, jeszcze odnośnie pytania Klona - widziałem że Gothic 2 z dodatkiem jest do zgarnięcia w najnowszym sidi-ekszynie, to niezła okazja jak na oryginała tak dobrej gierki Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:20, 09 Wrz 2007    Temat postu:

Jedi Knight Aoutcast chyba i na pewno w Jedi Academy, FPP ale ma kilka trybów walki mieczem, atak/obrona/neutralny, do tego kombinacje, ciosów plus troche FORCE, ogólnie realne to tak se ale za to bardzo fajnie się rzuca mieczem i odcina szturmowcom ręce albo głowe (trzeba uruchomic gre z odpowiednim parametrem) Smile mozna tez stosowac force grip (vader tak dusił nieudolnych dowudców) a później mieczem, bez głowe, tryb walki jednym mieczem dwoma, albo czyms takim jak mial Darth Maul w episode I.

m

a właśnie ma ktos Jedi Academy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oszukista
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz
Gromadziciel Wiedzy Bibliotekarz



Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: się biorą dzieci?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:42, 11 Wrz 2007    Temat postu:

Ja mam Smile Mogę ci pożyczyć jak chcesz. A to coś czym walczył maul to lightstaff (czy jakoś tak)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mPL
Wielki Przedwieczny Admin
Wielki Przedwieczny Admin



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:40, 11 Wrz 2007    Temat postu:

no to fajnie, skontaktuje sie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Klon
Wielki Klubowicz
Wielki Klubowicz



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rębiszów

PostWysłany: Czw 6:27, 13 Wrz 2007    Temat postu:

Eddie napisał:
aha, jeszcze odnośnie pytania Klona - widziałem że Gothic 2 z dodatkiem jest do zgarnięcia w najnowszym sidi-ekszynie, to niezła okazja jak na oryginała tak dobrej gierki :P


Bingo!! Wczoraj kupiłem za 16 polskich złotych... z dodatkiem, wszystko PL. Taniocha:D Chociaż w sumie mieć 16, a nie mieć to już 32 a za 32 zł to 15 piw można kupić... chyba przepłaciłem ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ing
Zaakceptowany Klubowicz
Zaakceptowany Klubowicz



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sie biora dzieci? O.o

PostWysłany: Wto 16:00, 25 Wrz 2007    Temat postu: Re: Gry z trybem "SZermierki"

Klon napisał:
Większość gier ma tryb walki typu "klik, klik, klik". Gier, które mają jakieś kombinacje i możliwości jest niewiele. Jedyna gra w jaką grałem ( chyba ) to Gothic. Naprawdę miłe rozwiązania tam są zastosowane. Są jeszcze jakieś gry które pozwalają trochę pomachać mieczem? Wiem, że Łiczer (z ang. - wiedźmin) będzie chyba na tyle rozbudowany.


Wiedzmin bedzie mial na 100%. Czytalem swojego czasu troche informacji ze strony producenta...

BTW w wiedzminowskim systemie RPG opracowali wlasnie roznego rodzaju szermiercze kombinacje i manewry... Dolozyli do tego cos pokroju stamina (nazywalo sie to bodajze "punkty walki") i ostatecznie uzyskali calkiem ciekawy efekt, nie spotykany w wiekszosci systemow. Troche kiedys w wiedzmina gralem i musze przyznac, ze mechanika wyszla im calkiem calkiem przyjemnie. Nie dosc, ze turowe walki nabieraja w ten sposob dynamiki (z dobrym MG), to do tego staja sie bardziej "realistyczne" - zazwyczaj koncza sie jednym czystym trafieniem, poprzedzanym kilkoma drasnieciami. Nie musze chyba mowic, co na tej mechanice potrafi kusza czy arbaleta ;]

Troche mi offtop wyszedl... A tak wracajac do tematu - tryb szermierki masz w wiekszosci nowszych gier MMORPG... Co prawda nie sa one do konca tym, o co Ci chodzi, ale fakt faktem - od odpowiedniej taktyki uzywania aktywnych skilli i stance'ow (offensive, defensive, critical itd.) w glownej mierze zalezy zwyciestwo. Taktyczne pod tym wzgledem podejscie do problemu znajdziesz tez w jRPG (Final Fantasy, Grandia), ale nie wiem, czy taki zasadniczo liniowy styl cRPG Cie interesuje.... Dochodza do tego oczywiscie gry arcade (POP: Warrior Within / Two Thrones, Bloodrayne, etc.) oraz bijatyki (Soul Calibur) - masz duzo machania mieczem kosztem sporej dawki fabularnej ;p. Z "czystych" cRPG nie slyszalem o innych grach niz Ghotic, Witcher i Might&Magic (to ostatnie osobiscie odradzam).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grahnar
Wielki Nieczysty Prezes
Wielki Nieczysty Prezes



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 803
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:04, 25 Wrz 2007    Temat postu:

tryb szermierki miał the elders scroll 1 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nuitari
Zaakceptowany Klubowicz
Zaakceptowany Klubowicz



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:19, 24 Lis 2007    Temat postu:

Wiedzmin mimo ze ma rozbudowany system walki jest jednak systemem nazwanym przez was "klick, klick, klick" Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serwa17
Klubowy Chomik
Klubowy Chomik



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Janowice ;]
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:08, 29 Gru 2007    Temat postu:

Najbardziej ze wszystkich gier "klick,klick,klick" w jakie gralem (Gothic & Gothic II) to najbardziej podobala mi sie II a zwlaszcza z dodatkiem noc kruka pozyczylem ja ostatnio od kolegi ktory kupil ja za 15,99zł w gazecie o grach (CD-Action)Chyba każdy ja zna Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Klon
Wielki Klubowicz
Wielki Klubowicz



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rębiszów

PostWysłany: Nie 11:38, 30 Gru 2007    Temat postu:

serwa17 napisał:
Najbardziej ze wszystkich gier "klick,klick,klick" w jakie gralem (Gothic & Gothic II) to najbardziej podobala mi sie II a zwlaszcza z dodatkiem noc kruka pozyczylem ja ostatnio od kolegi ktory kupil ja za 15,99zł w gazecie o grach (CD-Action)Chyba każdy ja zna ;)


a teraz powoli i ze zrozumieniem przeczytaj powyższy temat
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ing
Zaakceptowany Klubowicz
Zaakceptowany Klubowicz



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: sie biora dzieci? O.o

PostWysłany: Sob 12:20, 26 Sty 2008    Temat postu:

Nuitari napisał:
Wiedzmin mimo ze ma rozbudowany system walki jest jednak systemem nazwanym przez was "klick, klick, klick" :P

Wiesz.. Pisalem moj post na dlugo przed premiera.. Na zajawkach wygladalo to troche inaczej ;p.

Mimo wszystko - moja gra w wiedzmina wielce dalego odbiegala od "klik, klik, klik" ;p. Tzn wiesz - kombosa mozna bylo wkrecic, ale ze sporym uszczerbkiem na wlasnym zdrowiu. Wiekszosc walk w moim przypadku polegala na "tanczeniu" miedzy przeciwnikami, odskakiwaniu, przeskakiwaniu, przeturliwaniu sie, uciekaniu, naglych zwodach, wyczuciu w uzywaniu znakow (Aard FTW xD). Ewentualnie jesli bylem akurat na jaskolce albo z tym smarowidlem na bol, a slabych przeciwnikow bylo sporo, przerzucalem sie na grupowy i rozpetywalem pieklo, rozrzucajac ich jak szmaty po calym pomieszczeniu ;p. Wykonanie tego typu akcji na bardziej wymagajacych przeciwnikach (homanoidy, pieski z 1 aktu) - nawet z pomoca jaskolki nigredo - konczylo sie tragiczna smiercia tytulowego Wiedzmina... Nie wiem, jak sprawa ma sie na nizszych poziomach trudnosci, ale na najtrudniejszym walka w grze wymaga od gracza duzo wiecej, niz tylko chamskie "klik, klik, klik" ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Gry komputerowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin