Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna Karkonoska Frakcja Fantastyki
Forum dyskusyjne jeleniogórskiego klubu fantastyki
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady Planeswalkerów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Gry karciane / Magic the Gathering
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czerwony
Oficjalny Klubowicz
Oficjalny Klubowicz



Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: HirsBerg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:48, 20 Paź 2009    Temat postu: Zasady Planeswalkerów

Planeswalkerzy będą permanentami, będą mieli koszt i po resolvie będą wchodzić do gry. Można zagrywać je na zasadach takich, jak sorcery. W związku z tym każdy efekt "destroy ... permanent" będzie na nich działać, w przeciwieństwie do "destroy ... creature".

Każdy planeswalker posiada swój typ, który NIE jest creature typem. Na przykład Planeswalker- Garruk ma typ (A właściwie podtyp) Garruk. Wiąże się z tym zasada podobna do zasady legend:

"Jeżeli w grze znajdują się dwaj planeswalkerzy o tym samym podtypie kładzione są do strefy "graveyard" w wyniku działania state-base effect".

Ważną charakterystyką planeswalkerów jest ich "lojalność", której współczynnik znajduje się w prawym dolnym rogu. NIE jest to atak ani obrona, tylko nowa wartość. Każdy planeswalker wchodzi do gry z ilością "punktów lojalności" równą wspólczynnikowi na karcie, ale podczas gry ignoruje się tą wartość, gdyż zmienia się ona na bieżąco (Tak, jak np. kreatura 3/3 z counterem -1/-1 jest 2/2, mimo, że napis na karcie wciąż głosi 3/3). Jeżeli planeswalker otrzyma obrażenia, traci taką samą ilość punktów lojalności. Zagrywanie zdolności planeswalkerów powoduje wzrost lub spadek ich lojalości. Jeżeli jego lojaloność spadnie do zera, kładziony jest do grobu w wyniku działania state-base effect. Lojalność planeswalkera w strefie innej niż "in play" jest równa współczynnikowi na karcie.

Każdy planeswalker w Lorwynie ma 3 nowe activated abilities, których dokładne zasady nie są wyjasnione na karcie i które używają nowych symboli.

Zdolności planeswalkerów można zagrywać zawsze, gdy można zagrywać sorcery (Dla przypomnienia: gdy jest to nasz main phase, mamy priorytet i stos jest pusty). Kontroler planeswalkera może zagrać jego ability w turze, w której wszedł on do gry. Gracz nie może zagrać zdolności planeswalkera, jeżeli jakakolwiek z jego zdolności BYŁA już zagrana w tej turze- mówiąc inaczej, można zagrać tylko jedną zdolność naszego słonika na turę Smile.

Symbole i wartości liczbowe odpowiadają następującym stwierdzeniom:
Strzałka w górę: "Położ X loyalty counters na planeswalkerze"
Strzałka w dół: "Zdejmij X loyalty counters z Twojego planeswalkera".
Oczywiście nie można zagrać zdolności planeswalkera, która kosztuje więcej znaczników, niż ilość, którą obecnie posiada.

Planeswalker NIE jest kreaturą, więc nie może atakować ani blokować, chociaż MOŻE być atakowany.

Gdy gracz wyznacza atakujących może zdecydować, czy atakuje planeswalkera, czy też gracza. Tak więc wszystkie kreatury mogą atakować gracza, wszystkie mogą atakować planeswalkera, lub część gracza, a część planeswalkera. Blok odbywa się bez zmian, bez względu na to, co atakująca kratura atakuje.

Przy rozdawaniu obrażen wszytsko odbywa się normalnie z jednym wyjątkiem: niezablokowane kreatury atakujące planeswalkera zadają mu combat damage równe utracie takiej samej ilości punktów lojalności. Planeswalker, tak samo, jak gracz, nie zadaje obrażeń.

Jeżeli krit z trample atakuje planeswalkera i zostanie zablokowany, to "nadwyżka" obrażeń trafia w punkty lojalności planeswalkera, lecz jeżeli krit z trample uderzy w planeswalkera, nie może nadywżki obrażeń przekazać graczowi.

Jeżeli planeswalker zostanie wycofany z combatu, atakująca go kreatura nie przestaje być atakująca. Jeżeli zostanie zablokowana, zadaje obrażenia, jeśli nie- nie zadaje obrażeń. Jeśli atakująca kreatura ma trample, to nie bierze się go pod uwagę (W tej sytuacji).

W two-headed giant gracz może wybrać, czy atakuje planeswalkera, czy przeciwną drużynę. Różnicą jest to, że taki atak może byc zablokowany przez jednego bądź drugiego gracza, bez znaczenia, kto zagrywa planeswalkera.

Jeżeli jakiekolwiek źródło może zadać obrażenia w gracza, może je również zadać w planeswalkera. Kontroler planeswalkera nie może jednak wybrać, czy bierze obrażenia "na siebie" czy też "na planeswalkera". Obrażenia z jednego czaru nie mogę być podzielone (Np. 1 w gracza i 1 w planeswalkera).

info wzięte z mtgnews.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Karkonoska Frakcja Fantastyki Strona Główna -> Gry karciane / Magic the Gathering Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin